Modelfotografering


Ikke alle arbejder med modeller, en masse fotografer har til opgave at skyde med almindelige mennesker, og vi er nødt til at gøre dem til at ligne modeller. Så hvordan kan du gøre det, når emnerne ikke har nogen erfaring udgør eller kontrollere deres ansigt til kameraet? Her er syv tips til at gøre dit portræt fag lyst modeller.

 

1.) Placer håret

Vi normalt ikke tænke på hår som en del af kroppen, vi kan styre, men du virkelig kan! Hvis du optager et motiv med langt hår, så dårlig hår kommer til at være den første ting nogen meddelelser om dit foto. Der er ingen regler for, hvad der ser “bedste” over hele linjen. Alle vil se anderledes ud med deres hår på en anden måde. Lad os antage, at du laver en grundlæggende portræt session uden makeup artister og hår stylister. Den første ting at huske er, at hår sidder på skuldrene ser forfærdeligt. Hvis håret sidder på deres skuldre, så det ser vildt og du har brug for at gøre noget med det. Der er fem forskellige ting, som de kan gøre med deres hår.

  1. Hår bag skuldrene.
  2. Hår foran skuldrene
  3. Hår på den ene side.
  4. Hår alle på den anden side.
  5. Hår op.

 

Hår på skuldrene (1), bør undgås for enhver pris. Alle de andre hår positioner har deres plads, afhængigt af din model og det udseende, du forsøger at opnå. Grunden til at jeg skød hår på begge sider (4 og  5) er fordi den naturlig del i en persons hår vil låne til den ene side ser bedre end den anden. Generelt du vil have deres del vender kameraet, så mere af deres ansigt er inkluderet. I denne øvelse, jeg valgte hår op (6), så vi lettere kan se Posing instruktionerne uden distraktion. Mange kvinder ser ponytails som “fridag” frisure, men det faktisk egner sig meget pænt i portrætter og headshots da du har ren visning af deres ansigt.

 

2.) Træk kind (eller ørerne) Fremad

Når nogen står i deres normale afslappet stå, eller endda står op lige til har nice arbejdsstillinger, der er en lille smule af fold lige under deres hage. Ligegyldigt hvor mager de er, vil du se dette. Hvis du fortæller folk at bringe deres hagen frem, der lyder som den fornuftige ting at gøre, vil de pege deres hage på dig, som bringer deres ansigt op og slutter med dig skyde op deres næsebor. (Ikke attraktivt.) I stedet fortælle din model til at bringe deres ører fremad.

 

3.) Løft armen

Når folk kan stå naturligt, en anden ting, de gør, er at stå med armene fladt på deres sider. Dette medfører adskillige problemer. Først, det gør dem til at se akavet og ubehageligt i fotografiet. For det andet, deres arm presser mod deres torso. Dette squishes armen ud og gør det ser større end det faktisk er.

 

Du kan rette det ved at lade dem bare løfte deres arm en tomme eller to, så er det “flydende” og ikke presses imod dem. Alternativt kan du stille deres hånd, så armen er i en anden position, såsom at lægge deres hånd på hoften. På billedet ovenfor, den røde linje er størrelsen af armen, når man står unposed. Den nøjagtige samme røde tråd blev flyttet over til den anden foto, så du kan se, hvor meget mindre armen bliver, når den ikke presses mod kroppen.

 

4.) Visuelle rum ved talje

Alle elsker at se tynd ud. En af de ting, du kan gøre for at skære ned på dit motiv er ved at give dem deres “naturlige” talje, uden tilsætningsstoffer. Hvad jeg mener med det er visuelt isolere den tynde del af overkroppen, så de ser så tynd som de er. Jeg havde min model lægge sine hænder på hendes hofter. Ved at have hende trække armen lidt fremad, kan du se den plads, så taljen ikke har noget at tilføje visuel bulk.

 

 

5.) Drej skuldre

Dette er en meget enkel spids, men vigtig. Hvis dit emne stirrer på kameraet hoved, de ser større. Det kan være godt, når du optager en fodboldspiller eller administrerende direktør for en stor virksomhed, men det er dårligt, når du optager skønhed eller portrætter. Ved at have dit emne gengæld er de viser en slankere profil sig til kameraet, og ser slankere ud i portrættet.

 

 

6.) Vis ikke hvide i øjnene

Når du ønsker et langt væk, drømmende look og vælge at få dit emne ser ud kamera, ikke fortælle dem at “se derovre.” Giv dem et objekt bag dig til at fokusere på, så du kan styre deres øjen line i billede.

 

7.) Lad ikke næsen bryde ansigtet

Denne ene er en smule mere kompliceret, men stadig vigtig. Når du ikke ønsker dit emne vender fremad, du har dem vende til siden. Forudsat, at du ikke ønsker en fuld profil, hvor du kun kan se den ene side af ansigtet, vil de være på en kvart omgang med begge øjne i rammen. Hvis du tegner en imaginær linje ned langs siden af ​​deres ansigt, dette er den linje, som ikke kan krydses af deres næse. Hvis de vender for langt, og næsen krydser denne linje, det “pauser” den naturlige kurve af ansigtet. Det skaber den “pinocchio” effekt og udvider længden af ​​deres næse. Du kan undgå dette ved at lade dem vende tilbage mod dig en lille smule, indtil du kan se en lille smule af plads mellem slutningen af ​​deres næse, og den side af deres ansigt. Du ønsker ikke at bryde denne linje, eller det gør dem til at ligne de har uforholdsmæssige ansigtstræk.